Over ons

Studentendesk Nijmegen

De Rode Kruis Studentendesk Nijmegen is een aparte afdeling binnen het Nederlandse Rode Kruis waarbij studenten de gelegenheid krijgen om vrijwilligerswerk in Nijmegen te doen. Op dit moment hebben we verschillende commissies die samen zorgen voor allerlei goedlopende projecten in en rondom Nijmegen.

Het bestuur van de Studentendesk Nijmegen bestaat uit minimaal 5 studenten, namelijk de Voorzitter, Secretaris, Penningmeester, Commissaris Intern en bestuurslid PR & Communicatie. Elk half jaar wisselt een deel van het bestuur. Door deze halfjaarlijkse wissel leren de nieuwe bestuursleden al snel veel van het zittende bestuur.

Heb je interesse in een bestuursjaar bij de Studentendesk?

Laat het ons dan weten! Houdt onze Facebookpagina, Instagram en de vacatures op de site in de gaten voor de nieuwste bestuursvacatures. Wil je alvast wat meer weten over alle bestuursfuncties binnen de desk? Lees dan hieronder meer!

Voorzitter

Als voorzitter ben je eindverantwoordelijke en het aanspreekpunt van de desk. Je maakt de agenda, leidt de wekelijkse bestuursvergaderingen en je zorgt ervoor dat je precies weet wat er speelt binnen de desk. Als voorzitter onderhoudt je ook het contact met de afdeling en het district waar onze Studentendesk onder valt.

Secretaris
Als secretaris van de desk ben je verantwoordelijk voor het beantwoorden of doorsturen van de inkomende mail. Daarnaast notuleer je tijdens de vergaderingen en ben je het contactpersoon van de desk. Ook beheer je het online vrijwilligersmanagement.

Penningmeester

Als Penningmeester ben je verantwoordelijk voor alle geldzaken binnen de Studentendesk. Je zorgt ervoor dat de uitgaven van de Studentendesk zoveel mogelijk overeenkomen met de doelstellingen en richtlijnen van het Nederlandse Rode Kruis. Ook maak je als penningmeester de begroting.

Commissaris Intern
Als Commissaris Intern ben je de spil tussen het bestuur en de commissies en ben je verantwoordelijk voor het goed verlopen van de projecten die georganiseerd worden door de commissieleden. Daarnaast houd je contact met de andere Studentendesks van het Rode Kruis in Nederland om ideeën uitwisselen voor bijvoorbeeld nieuwe projecten of samenwerkingen.

PR & Communicatie (online)
Als PR en Communicatie online ben je verantwoordelijk voor onze sociale media en de verdere online promotie van de desk. Hierbij valt te denken aan het ontwerpen van posts voor op de socials van de desk, zoals Instagram, Facebook en Linked-in. Je regelt de promotie rondom de activiteiten die commissies organiseren en de vacatures die openstaan. Daarnaast is het onderhouden van de website een belangrijke taak. Samen met het bestuurslid PR & Communicatie offline ontwerp je de maandelijkse deskbrief.

PR & Communicatie (offline)

Als PR en Communicatie offline ben je verantwoordelijk voor de offline promotie van de studentendesk. Je denkt na over promotie stunts waarmee we de naamsbekendheid van de studentendesk binnen Nijmegen kunnen vergroten. Ook ontwerp je promotiematerialen zoals flyers, truien en pennen. Samen met het bestuurslid PR & Communicatie online ontwerp je de maandelijkse deskbrief. Genoeg ruimte om je creativiteit de vrije loop te laten!

Kijk voor meer informatie over de Studentendesk op onze website, op de website van nijmegenstudentenstad.nl of op onze instagram pagina.

Neem contact op met de Rode Kruis Studentendesk Nijmegen