Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Home Afdelingen Afdeling Den Haag Actueel Nieuws Voorzitter Haagse Rode Kruis gala legt functie tijdelijk neer
8 juni 2017 |

Voorzitter Haagse Rode Kruis gala legt functie tijdelijk neer

​Het Rode Kruis afdeling Den Haag en haar galacommissie hebben kennis genomen van de onrust die is ontstaan na berichtgeving in de media over een onderzoek naar Vrolijk Dienstengroep en diens oprichter Rens Vrolijk.

​De afdeling heeft in gezamenlijkheid met Rens Vrolijk besloten dat hij zijn functie als voorzitter van de galacommissie 2017 tijdelijk zal neerleggen in afwachting van het verloop van het onderzoek.

Het Rode Kruis gala komt tot stand door de inzet van talloze vrijwilligers en organisaties en we zijn verheugd dat ook dit jaar het Rode Kruis gala op 11 november gehouden wordt. Het bestuur van de afdeling heeft nadrukkelijk de wens uitgesproken dat de ontstane situatie rondom Vrolijk Dienstengroep niet mag afleiden van daar waar het  Rode Kruis en de galacommissie om gaat: de meest kwetsbare inwoners van Den Haag die onze steun en aandacht verdienen. Daarom zullen zij zich de komende periode blijven inzetten om een succesvol  30ste Haagse Rode kruis gala te organiseren.

(Foto: Peter Busscher)

Artikel delen?